ေခတ္၀န္ (၃)

၁၉၄၁ ခုေလာက္မွာေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ကမၻာစစ္ႀကီး ကူးလာခဲ့ပါၿပီ။ ဦး၀င္းတင္တို႔ မိသားစုလည္း တျခား ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သားေတြနည္းတူ စစ္ရန္က ေျပးခဲ့ၾကရပါေတာ့တယ္။

ကၽြန္ေတာ့္ အဘိုးအဘြားမ်ားရွိတဲ့ ႀကိဳ႕ပင္ေကာက္ပဲ ေျပးရတာေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီေတာ့ ရထားေတြ ဆိုရင္လည္း ၾကပ္လိုက္တာမွ။ ရထားေခါင္မိုးေပၚေတြမွာ၊ ေဘးက တြဲေတြမွာ အဲဒါေတြကို အတင္းတိုးေ၀ွ႔ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔အိမ္ကလည္း ရွိသမွ်ပစၥည္းေလးေတြ ပါမွာေပါ့ဗ်ာ။ ပန္းကန္ခြက္ေယာက္တို႔လိုဟာမ်ဳိး၊ အိပ္ယာလိပ္တို႔ဘာတို႔ ဒါေတြလည္း ပါမွာေပါ့ဗ်ာ။ အိမ္ေတြကလည္း ထားပစ္ခဲ့ရတယ္။ တခ်ဳိ႕ဟာေလးေတြ ကၽြန္ေတာ့္ ကစားစရာကအစ က်န္ခဲ့တယ္ေပါ့ဗ်ာ။ စစ္ဆိုတာ အေတာ္မုန္းစရာေကာင္းပါလားဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚေလးကို ကၽြန္ေတာ္စၿပီးေတာ့ ရင္ထဲမွာေပါ့ဗ်ာ ဒါေလးသြားစြဲတယ္ဗ်။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ဘာလဲဆိုေတာ့ တစ္ေန႔ေသာအခါမွာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ဘ၀ကိုေပါ့၊ ျပဳျပင္မယ့္ဟာပဲေခၚေခၚ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ဘ၀ကို လမ္းေၾကာင္းမယ့္ဟာလို႔ပဲ ေျပာေျပာ၊ အႏုပညာေပါ့၊ ကဗ်ာဆိုတဲ့ဟာေလး ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲမွာ စစြဲလာၿပီဗ်။ ကၽြန္ေတာ္ အဲဒီအခ်ိန္မွာ စတာပဲဗ်။ ဒီလိုဗ်။ ကၽြန္ေတာ့္အေဖက အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက နာမည္ႀကီးတဲ့ ၀ိပႆနာဂိုဏ္းနဲ႔ သြားတြဲမိတယ္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အိမ္ကလည္း နည္းနည္းေလး ေအာက္ထပ္ေတြဘာေတြမွာ က်ယ္တယ္ဗ်။ တရားပြဲပံုမွန္လုပ္တယ္၊ ၀ိပႆနာတရားပြဲ။ ကၽြန္ေတာ့္အေဖကလည္း စႏြင္းမကင္းလုပ္တယ္ဗ်ာ။ စသည္ ေက်ာက္ေၾကာလုပ္တယ္၊ စမူဆာေၾကာ္တယ္၊ ပလာတာလုပ္တယ္၊ စသည္ေပါ့ဗ်ာ။ ဧည့္ခံတာေပါ့ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ့္အေဖက ကၽြန္ေတာ့္ကို လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ ပဋိစသမုပၸါတ္လကၤာႀကီးဆိုတာ ရွိတယ္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ့္ကို အဲဒါကို က်က္ခိုင္းတယ္ဗ်။ က်က္ခိုင္းၿပီးေတာ့ ၀ိပႆနာပြဲက်ရင္ သူက မုန္႔ေကၽြးတယ္၊ ကၽြန္ေတာ့္အေဖက၊ လာတဲ့ဧည့္သည္ေတြကို တရားပြဲမစခင္ေပါ့ဗ်ာ။ ၿပီးရင္ ကၽြန္ေတာ့္ကို အျမဲတမ္းထၿပီးေတာ့ ပဋိစသမုပၸါတ္လကၤာႀကီးထဲကေနၿပီးေတာ့ တစ္ပိုဒ္ခ်င္းတစ္ပိုဒ္ခ်င္း ကၽြန္ေတာ့္ကို ရြတ္ခိုင္းတယ္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဘာသိမွာလဲဗ်ာ၊ အသက္ကိုးႏွစ္သား ဆယ္ႏွစ္သားဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ ဒါေတြေလွ်ာက္က်က္တာေပါ့၊ က်က္ၿပီးတဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒီလူႀကီးေတြေရွ႕ ထၿပီးေတာ့ အလြတ္ရြတ္ျပရတာေပ့ါဗ်ာ။ ဆိုေတာ့ လူႀကီးေတြကလည္း ကၽြန္ေတာ့္ကို ေကာင္းတယ္ဘာညာ၊ အဲလိုေျပာၾကတာေပါ့ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲမွာ ရြတ္ရဖတ္ရတယ္ဆိုတာလည္း အရသာေတြ႕တယ္။ ကဗ်ာမွာလည္း အရသာေတြ႕တယ္။ ဒါ့အျပင္ကို ခုနေျပာသလုိ သူမ်ားကေနၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ကို ခ်ီးက်ဴးတဲ့အခါ၊ အဲလိုဟာမ်ဳိးကို ေတြ႕တဲ့အခါက်ေတာ့ ဒီအႏုပညာရဲ႕သေဘာေလးကို ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲမွာ ခုနေျပာတဲ့ စစ္ကိုမႀကိဳက္တဲ့စိတ္ကေလး ၿငိတြယ္သလိုပဲ အႏုပညာအေပၚမွာ အသက္၀င္တဲ့စိတ္ကေလးက ၿငိသြားတယ္ဗ်။ အဂၤလိပ္ေခတ္တုန္းက ၾကံဳခဲ့ရတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ဘ၀ပဲဗ်။



အဂၤလိပ္ေခတ္အၿပီး ဂ်ပန္ေခတ္ကို ျဖတ္သန္းရတဲ့ႏွစ္ေတြကေတာ့ ဦး၀င္းတင္အသက္ (၁၁) ႏွစ္ကေန (၁၅) ႏွစ္ေလာက္အတြင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဖက္ဆစ္ေခတ္ႀကီးဆိုေတာ့ တကယ့္အေမွာင္ေခတ္ႀကီးဗ်ာေနာ္။ ဂ်ပန္ကင္ေပတို႔ဘာတို႔ကလည္း ဟိုလူ႔ဖမ္း ဒီလူ႔ဖမ္း၊ အဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔အရြယ္ေတာ့လည္း ဆယ္ႏွစ္ဆယ့္တစ္ႏွစ္ဆိုေတာ့.. အဖမ္းခံရမယ့္ကိစၥကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ဒီအႏၱရာယ္ကေတာ့ ျခိမ္းေျခာက္ေနတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မေျပာႏိုင္ေပမယ့္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ သားခ်င္းေတြထဲမွာ၊ ေဆြမ်ဳိးေတြထဲမွာ၊ အသိမိတ္ေဆြေတြထဲမွာ ေတာ္ၾကာဟိုလူ႔ဖမ္းသြားျပန္ၿပီ၊ ကင္ေပတိုင္ ကင္ေပတိုင္ဆိုတဲ့စကားကလည္း၊ ကင္ေပတိုင္ဆိုတာကေတာ့ ဒီေခတ္စကားနဲ႔ေျပာရင္ေတာ့ တုိ႔ဘာတုိ႔ေပါ့ဗ်ာ။ အမ္အိုင္အက္စ္တို႔ဘာတို႔ေပ့ါဗ်ာ၊ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးတို႔ဘာတုိ႔ေပါ့။ ဂ်ပန္စစ္ေထာက္လွမ္းေရးေပါ့။ အဲဒီေတာ့ ဂ်ပန္ကင္ေပတိုင္က ဖမ္းသြားျပန္ၿပီတို႔၊ ဒီလူ႔ေတာ့ ႏွိပ္စက္လႊတ္လုိက္ျပန္ၿပီတို႔၊ ဒီလူေတာ့ ဖမ္းသြားတဲ့အထဲ ေသျပန္ၿပီတို႔၊ အဲ ျပန္ထြက္လာတဲ့လူေတြမွာလည္း အက်ဳိးအကန္းေတြျဖစ္လာ၊ သို႔မဟုတ္လည္း ေျခသည္းလက္သည္း အခြာခံရတဲ့လူေတြတို႔ စတဲ့သတင္းမ်ဳိးေတြကေတာ့ ၾကားေနတာဗ်။ ထားပါေတာ့ အဲဒီေခတ္ႀကီးထဲမွာ အသက္အရြယ္ေလးကလည္း (၁၁) ႏွစ္ (၁၂) ႏွစ္ေလာက္ျဖစ္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ကိုရင္၀တ္တယ္ဗ်။ ကိုရင္၀တ္တဲ့အခါက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ဒီ ဘာသာေရးစိတ္က ေတာ္ေတာ္ထက္သန္လာတယ္ဗ်။ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ ကၽြန္ေတာ္ တစ္သက္လံုး ဘုန္းႀကီး၀တ္ေတာ့မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆံုးျဖတ္လုိက္တယ္ဗ်။ ဆံုးျဖတ္ၿပီး တစ္ခါတည္း ကၽြန္ေတာ္ မထြက္ေတာ့ဘူးဗ်။ ကၽြန္ေတာ္ မထြက္တာမွ တစ္၀ါကေနၿပီးေတာ့ ၀ါကၽြတ္တဲ့အထိ အိမ္ကထြက္ခုိင္းတာ မထြက္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ တံေဆာင္တုိင္အထိကို ထပ္ၿပီးေတာ့ ၀တ္လိုက္ေသးတယ္ဗ်။ ဒါေပမဲ့ အံ့ၾသစရာေကာင္းတာက ဒီ ဘာသာေရးသက္၀င္ယံုၾကည္မႈ ခံစားခ်က္ကေလးဟာ (၁၁) ႏွစ္ (၁၂) သားမွာ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ႀကီး ေပၚခဲ့တယ္။ ေနာက္ပိုင္းေနာက္ပိုင္းမွာလည္း အခါအားေလ်ာ္စြာ ဟိုအခါေပၚလိုက္ ဒီအခါေပၚလုိက္၊ ဟိုေနရာမွာေပၚလိုက္၊ ဒီေနရာမွာေပၚလိုက္၊ ျဖစ္ခဲ့ေသာ္ျငားလည္း တစ္ျဖည္းျဖည္းနဲ႔ အသက္ႀကီးလာတာနဲ႔အမွ် အဲဒီ ဘာသာေရးဘက္ကို ကိုင္းညြတ္မႈေပါ့ဗ်ာ၊ အဲ အဲဒီခံစားခ်က္ဟာ ေလ်ာ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့လာတယ္ဗ်။ ေလ်ာ့လာတယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ ဘာသာေရးအေပၚမွာ ယံုၾကည္မႈပ်က္ျပားျခင္း၊ ဒီလိုမဟုတ္ဘူးဗ်။ သာမန္ပဲ ကၽြန္ေတာ္ နည္းနည္းေလ်ာ့လာတယ္။ ဒါ ကၽြန္ေတာ္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း၀န္ခံရတာေပါ့ဗ်ာ။ ႏိုင္ငံေရးအားျဖင့္ ဖိႏွိပ္မႈ၊ ဟုတ္လား ကန္႔သတ္မႈေတြ ခံခဲ့ရတယ္။ ေနာက္ဆံုး ေထာင္ထဲေရာက္လာတယ္။ ေထာင္ထဲက်ေတာ့ တစ္ခါတည္း ရိုးရိုးေတာင္မဟုတ္ဘူး၊ တိုက္ပိတ္ခံရတယ္။ ဒီလိုအေတြ႕အၾကံဳေတြ ရွိေပမဲ့လို႔ ဘာသာေရးစိတ္က ပိုၿပီးေတာ့ ထက္သန္ၿပီးေတာ့ ျပင္းျပလာတာမရွိဘဲနဲ႔ ေလ်ာ့ပါးတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒါဟာ ေတာ္ေတာ့္ကို ဆန္းတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္က ဒီေနရာမွာ ထည့္ေျပာတာပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ ဘာကိုေတြးမိလဲဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ လူေတြမွာ ဘာသာတရားတို႔၊ ဘာသာတရားကိုကိုင္းရႈိင္းျခင္းတို႔ဆိုတာ ဒါ အလြန္လိုအပ္တဲ့အရာပဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္ တြက္မိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္သေဘာေပါက္တယ္။ သို႔ေသာ္ အဲဒီ ဘာသာတရားကို ရိုေသျခင္း၊ ကိုင္းရႈိင္းျခင္းဆိုတဲ့ စိတ္ေတြဟာလည္း တစ္ခါတေလက်ေတာ့လည္း အလြန္ထက္သန္သြားႏိုင္သလို တစ္ခါတေလက်ေတာ့လည္း ေမွးမွိန္သြားႏိုင္တယ္လို႔ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ေတြ႕ပဲဆိုတာ ေျပာခ်င္တယ္။ ဒါ ကၽြန္ေတာ္ထင္တယ္၊ အဲ လူေတြၾကားထဲမွာလည္း စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းသင့္သေလာက္ ေကာင္းမယ္လို႔ထင္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဒီဟာကို ထည့္ေျပာတာပါ။

ဆရာဦး၀င္းတင္ကို သူ႔ဖခင္က ပထမဦးစြာ ႀကိဳ႕ပင္ေကာက္မွာ အဂၤလိပ္စာ သင္ခုိင္းပါတယ္။ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ အဂၤလိပ္စာကို ေရရွည္ သင္ၾကားခြင့္ မရခဲ့ပါဘူး။ အဲဒီေနာက္ ရန္ကုန္ကို ျပန္ေခၚလာၿပီး နာမည္ေက်ာ္ အရွင္ ဦးဥတၱမရဲ႕ ညီမျဖစ္သူ ေဒၚအိမ္စိုးေက်ာင္းမွာ ဂ်ပန္စာ သင္ခိုင္းပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဂ်ပန္စာကိုလည္း သူ ၾကာၾကာသင္ခြင့္ မရခဲ့ပါဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ တစ္ျပည္လံုးကို အဂၤလိပ္ကစၿပီးေတာ့ ဗံုးၾကဲလာၿပီ ေလယာဥ္ပ်ံေတြက ပ်ံသြား၊ ၿမိဳ႕ေတြရြာေတြ လူစုစုျမင္တာ၊ စက္ရံုအလုပ္ရံုလိုဟာမ်ဳိး ျမင္တယ္ဆို စက္ေသနတ္နဲ႔ပစ္တယ္၊ ဗံုးၾကဲတယ္၊ ဒါေတြလုပ္ေနၿပီခင္ဗ်။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ “ကၽြဲညီေနာင္” က နာမည္ႀကီးေပါ့ဗ်ာ။ ရန္ကုန္ဆိုတာမ်ဳိးကေတာ့ ေျပာမေနနဲ႔ေတာ့ ေန႔ေရာ ညေရာ ပစ္တာပဲဗ်။ ေန႔ခင္းပိုင္းလာတဲ့အသုတ္ကလာ၊ ညပိုင္းဆိုလို႔ရွိရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မီးေမာင္းႀကီးေတြ ထုိးေပါ့ဗ်ာ။ မီးေမာင္းႀကီးေတြ ထိုးတဲ့အခါ ေလယာဥ္ပ်ံေလးေတြကို မီးႏွစ္ခုသံုးခုနဲ႔ ၿပိဳင္စံုမိလို႔ မိေနၿပီဆိုရင္ အဲဒါကို ေအာက္က အေျမာက္ေတြနဲ႔ ပစ္ေပါ့ဗ်ာ။ ေလယာဥ္ပ်ံေတြက သိပ္က်တယ္ မရွိပါဘူးဗ်ာ။ ပ်ံသြားတာပါပဲ။ သူ႔ဘာသူ မီးေမာင္းႀကီးေတြ ထိုးေပါ့။ သို႔ေသာ္ အဲဒီ ဗံုးေတြကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေနတဲ့ဟာကလည္း အဲဒီ (၁၄) လမ္းဆိုေတာ့ ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္စစ္စစ္ႀကီး မဟုတ္ေသာ္လည္းေပါ့ဗ်ာ၊ ဗံုးေတြက အဲဒီနားတစ္၀ိုက္ေတာ့ က်ေနတယ္ဗ်။ ေနာက္ဆံုး ဂ်ပန္စာလည္း မင္း သင္မေနနဲ႔ေတာ့၊ အဂၤလိပ္စာလည္း မတတ္ဘူး၊ ေတာသာျပန္ေပေတာ့ဆိုၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အေဖက ျပန္ၿပီးေတာ့ေခၚေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ၾကိဳ႕ပင္ေကာက္ ျပန္ေရာက္တာေပါ့ဗ်ာ။ ဗမာလိုပဲသင္တဲ့ ေက်ာင္းမွာပဲ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ေနတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ႀကိဳ႕ပင္ေကာက္ၿမိဳ႕ အထက္တန္းေက်ာင္းေပါ့။ ဆရာႀကီး ဗိုလ္ဖိုးကြန္းဆိုတာ၊ သံအမတ္ႀကီးျဖစ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ဆရာႀကီး ဦးဖိုးကြန္းေပါ့ဗ်ာ။ ဗိုလ္မွဴးဖိုးကြန္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဲဒီ ႀကိဳ႕ပင္ေကာက္ေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး၊ သို႔ေသာ္ သူက စစ္ထဲကို ေရာက္သြားၿပီးေတာ့ ဘယ္သူ သူ႔ေနရာကို ဆက္ခံလဲဆိုေတာ့ ေက်ာင္းဆရာႀကီးအေနနဲ႔က ဆရာႀကီး ဦးစံျမင့္ဆိုတာ၊ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ဟံသာ၀တီသတင္းစာမွာ အယ္ဒီတာလုပ္တယ္။ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ပညာေရးတကၠသိုလ္ရဲ႕ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ဆရာႀကီး ဦးစံျမင့္ေပါ့။ ဆိုေတာ့ ေက်ာင္းေတြက ဖြင့္တယ္လို႔ေတာင္မွ ေျပာလို႔မရဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆိုေတာ့ ဖြင့္မယ္ဆိုတစ္ခါ ေန႔ခင္းမွာ ေလယာဥ္ပ်ံေတြက ျဖတ္သြားၿပီးေတာ့ စစ္ေသနတ္ေတြပစ္၊ ဗံုးခ်တဲ့အခါ ခ်ဆိုတဲ့ အခါက်ေတာ့ တစ္ခါတေလက်ေတာ့ ေက်ာင္းေရာက္တာနဲ႔ ျပန္လႊတ္လိုက္တယ္။ တစ္ခါတေလ ဆရာကိုက မလာတာရွိတယ္။ အဲဒီ ဂ်ပန္ေခတ္ေက်ာင္းမွာ ဆရာဦးဘသိန္းဆိုတာ ရွိတယ္ဗ်။ အလြန္ တပည့္ေတြအေပၚမွာ အလြန္ခ်စ္တဲ့ဆရာ။ အလြန္ တပည့္ေတြကို အသိပညာအသစ္ေတြ ရေစခ်င္တယ္။ အဲဒီေတာ့ သူကဘာလုပ္လဲဆိုေတာ့ ဗံုးေတြ လာလာၾကဲတဲ့အတြက္ ေက်ာင္းေတြလည္း ပံုမွန္မဖြင့္ႏိုင္တဲ့အတူတူ မင္းတို႔ေတြ၊ ေတာရြာကို တို႔ ေလ့လာေရး သြားၾကမယ္။ သူက စေကာက္ေတြဘာေတြ ဆရာေတြ လုပ္ခဲ့ဖူးတာကိုးဗ်။ အဲဒီေတာ့ စေကာက္နည္းေတြကို သံုးၿပီးေတာ့ သစ္ပင္ေတြမွာ အမွတ္အသားလုပ္တို႔၊ ဟုတ္လား အျခားအျခားေသာနည္းေတြနဲ႔ လုပ္ၿပီးေတာ့ ရြာေတြကို လမ္းေလွ်ာက္ခိုင္းတယ္ခင္ဗ်။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္နည္းအားျဖင့္ (၁) က ဘာလဲဆိုေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြ ဗံုးဒဏ္၊ စက္ေသနတ္ဒဏ္နဲ႔လည္း ေ၀းသြားတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေနာက္ပိုင္းမွာ ခရီးေတာ္ေတာ္ထြက္တယ္ဗ်။ ခရီးလည္း ၀ါသနာပါတယ္။ အဲဒါက အဲဒီ ဂ်ပန္ေခတ္ကရတဲ့ မ်ဳိးေစ့လို႔ေတာင္မွ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ ေက်ာင္းေနရင္း အေတြ႕အၾကံဳတစ္ခုကေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ နံရံကပ္စာေစာင္ေတြ ထုတ္တယ္ဗ်။ ဒါ ကၽြန္ေတာ္ ပထမဦးဆံုး ကၽြန္ေတာ္ေရးတဲ့စာ၊ ကၽြန္ေတာ္ေရးတဲ့ကဗ်ာ၊ ပံုႏွိပ္စာလံုးနဲ႔ မဟုတ္ေသာ္ျငားလည္း၊ လူျမင္သျမင္ေပါ့ဗ်ာ၊ ပထမဆံုးအႀကိမ္ေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒါက ၁၉၄၃ ေလာက္၊ ကၽြန္ေတာ္ (၁၃) ႏွစ္သားေလာက္က သစ္ပင္အေၾကာင္းတို႔၊ ေတာအေၾကာင္း ေတာင္အေၾကာင္းေပါ့ဗ်ာ၊ ေကာင္မေလးေတြအေၾကာင္းေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ သိပ္ၿပီးေတာ့ မေရးျဖစ္ပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ေနာက္ပိုင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္ ဒီလိုကိစၥေတြနဲ႔မ်ား သိပ္ၿပီးေတာ့ ကင္းရွင္းသလားမသိဘူး။ ဒါက ကၽြန္ေတာ္ စာေပနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ မ်ဳိးေစ့ရတာကို ကၽြန္ေတာ္ မွတ္မိတာေပါ့ဗ်ာ။

ေခတ္၀န္ကိုထမ္း၍ ေခတ္လမ္းကိုေလွ်ာက္ျခင္း အပိုင္း (၃) ကို ဒီမွာတင္ ရပ္နားခြင့္ျပဳပါ။ ေရွ႕လာမယ့္ အပတ္မွာ ဦး၀င္းတင္ အာရွလူငယ္အစည္းအရံုးမွာ လႈပ္ရွားပံုေတြကို နားဆင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။

0 comments:

Post a Comment