ေခတ္၀န္ (၁၃)

ခင္ဗ်ားဒီေလာက္ သတင္းစာ ၀ါသနာပါေနရင္၊ ဒီေလာက္သတင္းစာပိုး ထေနရင္၊ လူထုမွာလုပ္ပါလားဆိုတဲ့ အဲဒီလို ကၽြန္ေတာ့္ကိုေျပာတဲ့လူေတြ ေပၚလာတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေနာက္ဆံုးဆက္သြယ္ေပးတဲ့ သူကေတာ့ ေနာ္ ဆရာဦးတင္ေအး။ အလြန္ေက်ာ္ၾကားတဲ့ စာေပပညာရွင္၊ ေနာက္ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ကို လက္မွတ္ထိုးခဲ့တဲ့ ရွမ္းတိုင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္ဗ်ာ။ ဦးတင္ေအးက အဲဒီအခ်ိန္မွာ တကၠသိုလ္ ဘာသာျပန္ဌာနမွာ ဆရာမင္းသု၀ဏ္ရဲ႕ေအာက္မွာ ဒုတိယ တာ၀န္ခံအရာရွိအေနနဲ႔ လုပ္ကိုင္ေနတဲ့အခ်ိန္ဗ်။ သူက စာေတြေရးေပးတယ္၊ မႏၱေလးကိုသြားပါ။ လူထုသတင္းစာတိုက္မွာ ဆိုေတာ့၊ ကၽြန္ေတာ္က မႏၱေလးကို သြားတယ္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ္ ရထားနဲ႔သြားတာကိုးဗ်။ ရထားနဲ႔သြား ေဆာင္းတြင္းႀကီးဗ်ာ။



အဲဒီအခ်ိန္က “လူထုဦးလွ” ေထာင္က်ေနခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ ဦး၀င္းတင္က လူထုေဒၚအမာကို သူ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ေတြ႕ဆံုခဲ့စဥ္ကတည္းက အံ့ၾသေလးစားမိတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ 

ေဒၚအမာနဲ႔ေတြ႕တဲ့ အခါက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ တျခားစကားနဲ႔ သိပ္ေတာင္မေျပာခ်င္ဘူးဗ်။ အရပ္စကား ဘန္းစကားပဲ ေျပာပါရေစ။ ခြင့္လႊတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္လုိျဖစ္လဲဆိုေတာ့ “ဖ်ားသြားတယ္” ဗ်။ ဘာျဖစ္လို႔ ဖ်ားသြားတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ခံစားရလဲဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ ေဒၚအမာက၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သတင္းစာတစ္ေစာင္လံုးကို သူပဲလုပ္ေနတာဗ်။ သူ႔ရဲ႕အငယ္ဆံုးသား ကိုညိဳဆိုတာရွိတယ္။ ကိုညိဳဆိုတာ ခုေတာ့ အသက္ (၅၀) ေက်ာ္ေပါ့ဗ်ာ။ ညီပုေလးဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔ အလြန္ထင္ရွားတဲ့၀တၳဳဆရာထဲမွာ တစ္ေယာက္အပါအ၀င္ေပါ့ဗ်ာ။ ကိုညိဳက အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ႏို႔စို႔အရြယ္ဗ်။ ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ေဒၚအမာက၊ ေဆးလိပ္ကလည္း ေသာက္တယ္ဗ်ာ။ ေဆးလိပ္ႀကီးက အႀကီးႀကီး၊ မီးတဖြားဖြားနဲ႔။ ေဆးေပါ့လိပ္၊ ဘယ္ဘက္လက္ကေနၿပီးေတာ့ ေဆးလိပ္ေသာက္။ ေနာက္ ကိုညိဳက ရင္ခြင္ထဲပိုက္ထားၿပီးေတာ့ ႏို႔တိုက္..။ တစ္ဘက္ကလည္း စာေတြက တစ္ခါတည္း ေရးေနတာဗ်။ အဲဒီေတာ့ ဒီ႐ႈခင္းကို ျမင္တဲ့အခါ၊ သတင္းစာဆိုတာ ဘယ္ေလာက္အလုပ္မ်ားတယ္ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္ မ်ားမ်ားမသိေပမဲ့လို႔ ကၽြန္ေတာ္ နည္းနည္းပါးပါးသိခဲ့ၿပီးၿပီ၊ ျမင္ခဲ့ၿပီးၿပီ။ ဒီေလာက္အလုပ္မ်ားတဲ့လုပ္ငန္း ဟုတ္လား။ ဒီေလာက္ခက္ခဲျပင္းထန္တဲ့ လုပ္ငန္း။ ဒီေလာက္ကို ႐ုန္းကန္ရတဲ့ လုပ္ငန္းမွာ ေဒၚအမာက ကေလးႏို႔တုိက္ရင္း၊ ေဆးေပါ့လိပ္ဖြာရင္း၊ တစ္ဘက္ကေနၿပီးေတာ့ ေရးေနတာကို ကၽြန္ေတာ္ေတြ႕တဲ့အခါက်ေတာ့ “ဖ်ား”သြားတယ္ဆိုတာမ်ဳိးပဲ ကၽြန္ေတာ္ သံုးရမွာပဲဗ်။ အဲဒီလိုကို ျဖစ္တာ။ ခံစားခ်က္က ဟာ.. လြယ္လြယ္ကူကူေျပာရရင္ေတာ့။ ငါဒီလိုမိန္းမမ်ဳိးနဲ႔သာ တြဲလုပ္ရလို႔ကေတာ့ ငါေတာ့ မလြယ္ဘူးထင္တယ္လို႔ေတာင္၊ အဲလိုခံစားရတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲမွာ အလြန္ ေလးစားျခင္း၊ သို႔မဟုတ္လည္း ရြံ႕ေၾကာက္ျခင္းေပါ့ဗ်ာ၊ အလြန္ကို ႀကီးမားတဲ့ ျမင္ကြင္းတစ္ရပ္ေပါ့ဗ်ာ။ အေတြ႕အၾကံဳတစ္ရပ္ ျဖစ္သြားခဲ့တယ္။ သို႔ေသာ္ ကံမေကာင္းဘူးပဲေခၚေခၚ၊ ကံေကာင္းတယ္ပဲေခၚေခၚ၊ အေျခအေနေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ လူထုမွာ မလုပ္ျဖစ္ဘူးဗ်။ အဲဒါက ၁၉၅၃ ခုေလာက္ေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္က ဘီေအေအာင္ၿပီးၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ စာေပဗိမာန္မွာ လုပ္ေနတယ္။ ------ မွာ၊ ေအအက္ဖ္ပီမွာကၽြန္ေတာ္ လုပ္ေနတယ္။ လူထုမွာလုပ္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေဒၚအမာနဲ႔သြားၿပီး ႏွစ္ရက္သံုးရက္ေလာက္ ေဆြးေႏြးခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ျပန္လာၿပီးေတာ့ သတင္းစာလုပ္မယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ရဲ႕သားနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ အေၾကာင္းအေျခအေန အမ်ဳိးမ်ဳိးေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒါေတြက အခုျပန္ေျပာဖို႔က်တဲ့အခါက်ေတာ့ သိပ္ၿပီးလည္း ေျပာစရာေတာင္ သိပ္မရွိဘူး။ ဘယ္လို အေျခအေနေၾကာင့္မွန္းေတာ့ မသိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ မလုပ္ျဖစ္ေတာ့ဘူးဗ်။ ဒါနဲ႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္ စာျပန္ေရးလုိက္တယ္၊ ေဒၚေဒၚ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လူထုမွာ အလြန္လုပ္ခ်င္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ လုပ္ႏိုင္တဲ့အေျခအေန မရွိေတာ့ဘူး။ မလုပ္ျဖစ္ဘူးဆိုတဲ့ ကၽြန္ေတာ္ စာျပန္ေရးတယ္။ အဲလိုနဲ႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္ သတင္းစာဆရာျဖစ္ဖို႔ဟာက ၁၉၅၃ ေလာက္မွာ ျဖစ္ဖို႔ဟာ၊ မလုပ္ျဖစ္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မလုပ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေနာက္ပိုင္းမွာ ဘယ္သူသြားလဲဆိုေတာ့ စာေရးဆရာ ေမာင္ေန၀င္း။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔အလြန္ကို ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးတဲ့ ကိုေန၀င္း၊ သြားလုပ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ သူ႔ခမ်ာလည္း သိပ္ၾကာၾကာေတာ့ မခံဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ထင္တယ္ တစ္လေလာက္ပဲ လုပ္လုိက္ရတယ္။ သူလည္း အဖမ္းခံရၿပီးေတာ့ ရန္ကုန္ေထာင္ ျပန္ပို႔ခံရတဲ့ အက်ဥ္းသားျဖစ္သြားေရာေပါ့ဗ်ာ။ ေမာင္ေန၀င္းဟာ ဟုတ္လား၊ ေထာင္ထဲေရာက္တဲ့အခါက်ေတာ့ အလြန္ကို နာမည္ေက်ာ္ၾကားတဲ့ “မိုးေျမသိမ့္သိမ့္” ဆိုတဲ့ ၀တၳဳရွည္ႀကီးကို ေရးၿပီးေတာ့ နာမည္ေက်ာ္စာေရးဆရာ ျဖစ္သြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက ဘာလဲဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားလည္း မျဖစ္လိုက္ဘူး။ စာေပအက်ဥ္းသားလည္း မျဖစ္လုိက္ဘူး။ အလားတူပဲ ကၽြန္ေတာ္က သူ႔လို ေက်ာ္ၾကားတဲ့ စာေရးဆရာလည္း မျဖစ္လိုက္ဘူးေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ ဘက္ကေတာ့ ႏွစ္ခုစလံုး ဆံုး႐ႈံးတယ္၊ သူ႔ဘက္က ႏွစ္ခုစလံုး ရလိုက္တယ္ေပါ့ဗ်ာ။

ဒါေပမဲ့ အဲဒီအခ်ိန္မွာ၊ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္က ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ေလးတစ္ခု သြားေတြ႕ရတယ္ဗ်။ အခုျပန္ၿပီးေတာ့ သံုးသပ္တဲ့အခါမွာ ပိုထင္ထင္ရွားရွား ျမင္ရတယ္။ အဲဒါဘာလဲဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အဲဒီ စာေပေလာကနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ႐ုန္းကန္လႈပ္ရွား၊ စာေရးဆရာျဖစ္ခ်င္၊ သတင္းစာဆရာျဖစ္ခ်င္၊ ဟုတ္လား။ စာေပဂ်ာနယ္ေတြသြား၊ မႏၱေလးထိတက္သြားၿပီးေတာ့ သတင္းစာဆရာျဖစ္ဖို႔ ႀကိဳးစား ေနတဲ့အခ်ိန္ေပါ့ဗ်ာ။ သို႔မဟုတ္ရင္လည္း စာ႐ူးေပ႐ူးျဖစ္ေနတဲ့ အခ်ိန္ေပါ့။

0 comments:

Post a Comment