စာေပေမြ႕ေလ်ာ္မႈ ပ်ဳိးေထာင္ျခင္း

၁၉၇၂ ခုႏွစ္ ႏိုင္ငံတကာစာအုပ္ႏွစ္ အထိန္းအမွတ္စာတမ္းမ်ား (မႏၱေလး)

◄ ဦး၀င္းတင္ ►


(၁)

စာဖတ္အေလ့ဆိုတာက စာအုပ္စာတမ္းေတြကို အခိုက္အခါအေလ်ာက္ ေကာက္ကိုင္ဖတ္႐ႈတဲ့ အေလ့အထ ျဖစ္ပါတယ္။ စာဖတ္၀ါသနာဆိုတာကေတာ့ စာအုပ္စာတမ္းေတြကို ႏွစ္လိုႏွစ္ၿခိဳက္ဖတ္႐ႈတဲ့ အစြဲအလမ္း ျဖစ္ပါတယ္။ စာဖတ္အက်င့္ဆိုတာကေတာ့ စာအုပ္စာတမ္းေတြကို အစဥ္တစိုက္ အ႐ူးအမူး ဆည္းပူးတဲ့အက်င့္ ျဖစ္ပါတယ္။

စာဖတ္သူတိုင္း စာဖတ္အေလ့၊ စာဖတ္၀ါသနာ၊ စာဖတ္အက်င့္ကို မရႏိုင္ပါဘူး။ စာဖတ္ခ်င္စိတ္ေတြကို ေစ့ေဆာ္ႏိုင္တဲ့ ပံုျပင္ ဒ႑ာရီေတြထဲမွာ စြဲလမ္းမႈလည္း ရွိဦးမွ၊ စာအုပ္လည္းရွိဦးမွ၊ စာအုပ္နဲ႔လည္း ေရစက္ဆံုဦးမွ၊ ဗဟုသုတရွာခ်င္တဲ့စိတ္ဓာတ္အခံကလည္း ရွိဦးမွ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

စာေပေမြ႕ေလ်ာ္မႈပ်ဳိးေထာင္ျခင္းေလွကားမွာ ပံုျပင္ဒ႑ာရီစြဲျခင္းဟာ ပထမအထစ္ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ေတြ႕ကေလးကို ေျပာျပပါရေစ။ ကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္တုန္းက ပံုျပင္ဒ႑ာရီေတြကို အမ်ားႀကီးနားေထာင္ခဲ့ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္မိဘေတြေနတဲ့ အင္းစိန္ၿမိဳ႕ကေနၿပီး ဇာတိေတာၿမိဳ႕ကေလးကို ျပန္သြားတိုင္း အဖြားေျပာျပတဲ့ပံုျပင္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္ ၀အီေနေအာင္ နားေထာင္ရပါတယ္။

အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ ပံုကိုသာစြဲသာပါ။ စာအုပ္ကိုက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေၾကာက္ေနပါတယ္။ မေၾကာက္ဘဲလည္း မေနႏိုင္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ရင္ဆိုင္ေတြ႕ေနရတဲ့စာအုပ္ေတြက ကၽြန္ေတာ့္ကို မဆြဲေဆာင္ႏိုင္ပါဘူး။

ကၽြန္ေတာ္တို႔အိမ္မွာ စေနေန႔တိုင္း ၀ိပႆနာတရားေဆြးေႏြး၀ိုင္း လုပ္ပါတယ္။ ဓမၼမိတ္ေဆြေတြကို မုန္႔ေကၽြးပါတယ္။ ဧည့္သည္ေတြမုန္႔စားေနတုန္းမွာ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ ဒီပနီေတြ၊ သံခိပ္ေတြ၊ သံေ၀ဂေလးခ်ဳိးေတြ၊ ဘုရားရွိခိုးေတြကို ကၽြန္ေတာ္က ဖတ္ျပရပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အဖို႔ စာအုပ္ဆိုတာ စိတ္မ၀င္စားစရာ ေၾကာက္စရာလိုျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ တခ်ဳိ႕ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ စာဖတ္၀ါသနာပါေနၿပီလို႔ ေျပာၾကေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္က ၁၀ ႏွစ္သားေက်ာ္အထိ စာဖတ္၀ါသနာ မပါပါဘူး။ (စာေရးဆရာမင္းေက်ာ္က အသက္ ၇ ႏွစ္သားကတည္းက စပယ္ပင္လိုအခ်စ္၀တၳဳမ်ဳိးနဲ႔ မဂၢဇင္းေတြစံုေထာက္၀တၳဳေတြ ဖတ္ေနၿပီလို႔ ေျပာျပဖူးပါတယ္။)

ဆရာမင္းသု၀ဏ္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ေခတ္မွာ စာအုပ္ရွားေတာ့ အဘိုးအဘြားေျပာတဲ့ပံုေတြ နားေထာင္ရတာပဲ။ ေနာက္မွ ေပ်ာ္ေတာ္ဆက္တို႔ ၾကည္ေတာ္မူတို႔ဆိုတဲ့ မဂၢဇင္းေတြေတြ႕ၿပီး စာဖတ္၀ါသနာ ပါတာပဲလို႔ ေျပာျပပါတယ္။ ေဒၚဒဂုန္ခင္ခင္ေလးက သူ႔ရဲ႕ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ စာအုပ္မွာ အဘြားေျပာျပတဲ့ပံုျပင္ေတြကို ငယ္စဥ္ကပင္ အစြဲနာ၍ မွတ္မိေနသည္လို႔ ေရးခဲ့ပါတယ္။

ပီမိုးနင္းရဲ႕မိခင္ဟာ ပံုတိုပတ္စ အေျပာေကာင္းပါတယ္။ စာအုပ္စာတမ္းေတာ့ရွိတယ္၊ ဒါေပမဲ့ အေလ့၀ါသနာအက်င့္ကို ျဖစ္ထြန္းေစႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့ စာအုပ္စာတမ္းမ်ဳိး မရွိဘူးဆိုရင္လည္း အေလ့၀ါသနာအက်င့္ကို မေပၚေစႏိုင္ဘူး။ ဥပမာ ေက်းရြာတစ္ရြာက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားေလးတစ္ဦး စာဖတ္တတ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္ရြာလံုးမွာ သူ႔အရြယ္နဲ႔လိုက္ဖက္တဲ့စာအုပ္ မရွိဘူး။ သူ႔စိတ္ကို တိမ္းညြတ္ေစႏိုင္တဲ့ အခ်စ္၀တၳဳ၊ ကဗ်ာလကၤာနဲ႔ အတတ္ပညာစာအုပ္ မရွိဘူးဆိုပါေတာ့။ ေလာကုတၱရာစာအုပ္ေတြသာ ရွိတယ္ဆိုပါေတာ့။ အဲဒီ ကေလးဟာ (အထံုပါရမီႀကီးမားလြန္းသူမဟုတ္ရင္) ဘယ္မွာ စာဖတ္အေလ့၊ စာဖတ္၀ါသနာ၊ စာဖတ္အက်င့္ကို ရႏိုင္ပါ့မလဲ။

စာေၾကးမံု ႀကီးေမာင္က သူ႔စာေပေမြ႕ေလ်ာ္မႈ အေတြ႕အၾကံဳကို ေျပာျပဖူးပါတယ္။ သူႀကီးျပင္းခဲ့တဲ့ရြာမွာ ဘုရားရွိခိုးစာအုပ္သာ ရွိသတဲ့။ ၀တၳဳဖတ္ဖို႔ တစ္ညအိပ္ခရီးသြားၿပီး ငွားရသတဲ့။ ဒီလိုအပင္ပန္းခံႏိုင္လို႔ သူ စာဖတ္၀ါသနာပါလာတာေပါ့။ ႏို႔မႈတ္ရင္ ဘယ္မွာစာဖတ္၀ါသနာ ပါႏိုင္ပါေတာ့မလဲ။

“ေတာသားေတြစာဖတ္ရမွန္းမသိဘူးလို႔ ေရးလိုက္တာကေတာ့ ဟုတ္ပါရဲ႕။ စာဖတ္တာ ေကာင္းသကြဲ႕လို႔ဆို႐ံုနဲ႔ ကိစၥၿပီးရင္ေတာ့လည္း ေကာင္းသားေပါ့။ ဘယ္မလဲစာအုပ္ ဘယ္မလဲပိုက္ဆံ” ဆိုတဲ့ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလထုတ္ ႀကီးပြားေရးမဂၢဇင္းမွာ ေမာင္သံေခ်ာင္းအမည္၀ွက္နဲ႔ သိပၸံေမာင္၀ ေရးခဲ့တဲ့စကားဟာ ဒီအခ်က္ကိုထင္ရွားေစပါတယ္။

ဒီေတာ့ စာဖတ္အေလ့၊ စာဖတ္၀ါသနာ၊ စာဖတ္အက်င့္ကို ပ်ဳိးေထာင္ဖို႔ စာတတ္ရပါမယ္။ စာအုပ္နဲ႔မိတ္ဆက္ေပးတဲ့ ပံုျပင္၀တၳဳစြဲလမ္းမႈ ရွိရပါမယ္။ စာအုပ္နဲ႔ ေတြ႕ဆံုရင္းႏွီးရပါမယ္။ ဒီအခ်က္ေတြအားလံုး ေပါင္းဆံုဆက္စပ္မိမွ စာေပေမြ႕ေလ်ာ္မႈကို ရႏိုင္မယ္။ စာေပေမြ႕ေလ်ာ္သူတိုင္း ပထမ စာဖတ္တတ္တယ္၊ ဒုတိယ ပံုျပင္၀တၳဳစြဲတယ္၊ တတိယ စာအုပ္နဲ႔ေတြ႕ဆံုတယ္လို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္။

စာေပေမြ႕ေလ်ာ္သူဟာ စာလည္းတတ္စျပဳၿပီ။ ပံုျပင္ဒ႑ာရီလည္း စြဲစျပဳၿပီ။ ဒီလိုဆိုရင္ စာအုပ္ကိုေတြ႕ဖို႔သာ လိုပါေတာ့တယ္။ စာအုပ္ကိုေတြ႕ရင္ အဲဒီလူဟာ စာဖတ္၀ါသနာမပါဘဲ မေနေတာ့ပါဘူး။ မုခ်၀ါသနာပါေတာ့မွာ ပါပဲ။

ကၽြန္ေတာ့္အဖို႔ စာအုပ္နဲ႔ စိမ္းကားေသာေတြ႕ဆံုျခင္းမ်ဳိးနဲ႔ ေတြ႕ဆံုခဲ့ရေပမဲ့ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ စာအုပ္နဲ႔ ငယ္ေပါင္းႀကီးေဖာ္လို ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ စာအုပ္နဲ႔အတူ ႀကီးျပင္းခဲ့ၾကရပါတယ္။ ကြယ္လြန္သူသံအမတ္ႀကီး ဦးတင့္ေဆြက သူ႔ရဲ႕ ၂၄ နာရီဆိုတဲ့စာအုပ္မွာ “ကၽြန္ေတာ္သည္ စာသံေပသံေတြၾကားတြင္ ေမြးလာရ၏။ ကၽြန္ေတာ္ ႀကီးျပင္းလာရေသာ ဘုရားလမ္းအိမ္ႀကီးတြင္ ကၽြန္ေတာ္ငယ္စဥ္အခါက ျမန္မာစာအုပ္ အဂၤလိပ္စာအုပ္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိ၏” လို႔ ေရးျပပါတယ္။ ဒီေတာ့ သူတို႔လိုပုဂိၢဳလ္မ်ဳိးအဖို႔ စာအုပ္နဲ႔ေတြ႕ဆံုပံုဟာ ထမင္းစားေရေသာက္ သေဘာေပါ့။

ဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္းဆိုရင္ သူ႔ဆရာဦးေရႊမွန္က စာဖတ္ျခင္းရဲ႕အက်ဳိးေက်းဇူးကို ရွင္းျပပါတယ္။ စာအုပ္ကို ငွားလဲ ငွားပါတယ္။ စာအုပ္ေတြကို ဖတ္လည္းဖတ္ခိုင္းပါတယ္လို႔ ဦးေဖသိန္း၏ ေရႊဥေဒါင္းစာအုပ္မွာ ေရးထားတာ ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ ဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္းလည္း စာအုပ္နဲ႔ေတြ႕ခဲ့တာပဲ။

စာအုပ္ဆိုင္၊ စာၾကည့္တိုက္မွတစ္ဆင့္ စာအုပ္နဲ႔ေတြ႕ၿပီး စာေပေမြ႕ေလ်ာ္မႈကို ပ်ဳိးေထာင္ႏိုင္ခဲ့သူေတြလည္း ရွိပါေသးတယ္။ စာၾကည့္တိုက္ေတြဟာ စာဖတ္သူေတြကို စာအုပ္နဲ႔ေတြ႕ရလြယ္ေအာင္ ေဆာင္ၾကဥ္းႏိုင္ပါတယ္။ စာေပေမြ႕ေလ်ာ္မႈပ်ဳိးေထာင္ရာမွာ စာအုပ္ အလြယ္တကူ ရယူဖတ္႐ႈႏိုင္ေရးဟာ အေရးႀကီးတဲ့လိုအပ္ခ်က္တစ္ရပ္ ျဖစ္ပါတယ္လို႔ စာေပဗိမာန္စာၾကည့္တုိက္မွဴး ေဒၚတင္ေအးၾကည္က ထင္ျမင္ခ်က္ေပးပါတယ္။

ဒဂုန္တာရာနဲ႔ တကၠသိုလ္ထင္ႀကီးတို႔ကေတာ့ သူတို႔မိသားစုမွာ တစ္ဦးတည္းသား၊ အငယ္ဆံုးသားေတြျဖစ္လုိ႔ အိမ္ျပင္ကို ထြက္ခြင့္မရၾကဘူး။ အေဖာ္မရွိဘူး။ မိဘက စာအုပ္ကိုပဲ ေပးထားတယ္။ ဒီေတာ့ သူတို႔အဖို႔ စာအုပ္သာအေဖာ္၊ စာအုပ္သာ သူငယ္ခ်င္း ျဖစ္ေနပါတယ္။ စာအုပ္နဲ႔အျမဲေတြ႕ေနၿပီး စာဖတ္၀ါသနာ ပ်ဳိးေထာင္ခြင့္ ရခဲ့ၾကပါတယ္။ သူတို႔က ဒီလိုပဲ ေျပာျပပါတယ္။

အဲဒီပုဂိၢဳလ္ေတြ စာအုပ္နဲ႔ေတြ႕ပံုလည္း မတူ၊ စာအုပ္နဲ႔ေတြ႕ပံုေတြထဲမွာလည္း တစ္သက္မေမ့ေအာင္ စြဲသြားေစတဲ့နည္းနဲ႔ ေတြ႕သူေတြ ရွိပါေသးတယ္။

အေနာက္အာဖရိက ဂီနီႏိုင္ငံက ကပၸလီမင္းသား မိုဒူပီဆိုသူ စာအုပ္နဲ႔ေတြ႕ပံုကို ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ မာရွယ္မက္ကလူဟန္ဆိုသူရဲ႕ Understanding Media ဆိုတဲ့ စာအုပ္ထဲမွာ ေရးထားတာပါ။ အဲဒီကပၸလီေလးဟာ စာအုပ္ေတြကို ခရစ္ယန္သာသနာျပဳ ဘုန္းေတာ္ႀကီးရဲ႕ အိပ္ခန္းထဲမွာ စေတြ႕ပါတယ္။ ခရစ္ယန္သာသနာျပဳဘုန္းေတာ္ႀကီးရဲ႕ အိပ္ခန္းထဲမွာ စာအုပ္စင္ေတြ ရွိပါတယ္။ ပထမေတာ့စာအုပ္ဆိုတာ သူဘာမွန္းမသိဘူး။ တေျဖးေျဖးမွ နားလည္လာတယ္။

“စာရြက္ေပၚကအမွတ္အသားေတြဟာ ေထာင္ေခ်ာက္မိေနတဲ့ စကားလံုးေတြပါကလား။ ဒီအမွတ္အသားေတြကို အဓိပၸာယ္ေဖာ္ႏိုင္ရင္ ေႏွာင္ႀကိဳးတဲခံေနရတဲ့ စကားလံုးေတြဟာ စကားသံေတြ၊ အေတြးေတြ ျဖစ္လာမွာပါကလား။ စာရြက္ေပၚက မင္ေတြဟာ ေႏွာင္ႀကိဳးေတြပါကလား” လို႔ သူ႔စိတ္မွာ အသိ၀င္လာသတဲ့။

အဲဒီအသိကို ရလိုက္တာနဲ႔တစ္ၿပိဳင္နက္ သူ႔ႏိုင္ရဲ႕ ၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္တဲ့ ကြန္နာကရီၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးရဲ႕ ထိန္ထိန္ညီးတဲ့ မီးေရာင္ေတြကို သူစတင္ျမင္ဖူးစဥ္က ၾကက္သီးျဖန္းျဖန္းထေအာင္ အံ့ၾသရတဲ့ခံစားမႈမ်ဳိးကို ခံစားလိုက္ရသတဲ့။ အံ့ဘြယ္ေကာင္းတဲ့ အဲဒီစာအုပ္ေတြကို ဖတ္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵေဇာကလည္း သူ႔တစ္ကိုယ္လံုး နတ္ပူးသလို ခိုက္ခုိက္တုန္ေစသတဲ့။

စာေရးဆရာမန္းတင္ရဲ႕ စာအုပ္ေတြ႕ဆံုခန္းကေလးကလည္း အာ႐ံုစြဲၿငိစရာ ေကာင္းပါတယ္။ သူ႔လို စာအုပ္နဲ႔ေတြ႕ခဲ့ရသူလည္း အမ်ားႀကီးရွိပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီလို စာအုပ္နဲ႔ အေတြ႕ထူးေတြ႕တဲ့သူေတြအဖို႔ စာဖတ္၀ါသနာမပါဘဲ ဘယ္မွာရွိႏိုင္ပါ့မလဲ။

မန္းတင္ရဲ႕ စာအုပ္ေတြ႕ပံုကို သူ႔ရဲ႕ ပထမအရြယ္ဆိုတဲ့ စာအုပ္ထဲမွာ ဒီလိုေရးထားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဖတ္ျပပါရေစ။

“တစ္ေန႔ေသာ္ ဖိုးသူေတာ္ကေလးသည္ ကၽြန္ေတာ့္ထံသို႔ ကတိုက္ပရိုက္ေျပးလာသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းကေလးထဲသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ဟိုဟိုသည္သည္ၾကည့္၍ တိုးတိုးေလးေျပာပါသည္။ “ကိုရင္ဓမၼရကၡိတ ဘယ္သူ႔မွ မေျပာနဲ႔ေနာ္” “ဘာလဲ ဖိုးသူေတာ္ရ” “ဒီမယ္ စာအုပ္တစ္အုပ္ေတြ႕လာတယ္။ ဟိုဆြမ္းစားေက်ာင္းေအာက္က။ မႏၱေလးက ငါးပိသည္ေတြ က်န္ခဲ့တာထင္တယ္” “ဘာစာအုပ္လဲ” သူသည္ ဟိုဟိုသည္သည္ ၾကည့္ျပန္ပါသည္။ “ဘာစာအုပ္လဲ၊ တရားစာအုပ္လား” ဟု ကၽြန္ေတာ္က ထပ္ေမးလိုက္ျပန္ပါသည္။ “မဟုတ္ဘူး ကိုရင္ရ” “ဒါျဖင့္ ဘာစာအုပ္လည္း ျပစမ္းပါဦး” သည္ေတာ့မွ သူသည္ အေပၚအာ႐ံုေအာက္တြင္ ၀ွက္လာေသာ စာအုပ္ပါးကေလးကို ထုတ္ျပပါသည္။ လားလား၊ အေတာ္ထူးဆန္းသည့္စာအုပ္”

“အဲဒီ လားလား ေတာ္ေတာ္ထူးဆန္းသည့္စာအုပ္” ဆိုတာနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေတြ႕လိုက္ရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ မန္းတင္ခမ်ာ ေက်ာင္းထိုင္ဘုန္းႀကီးရဲ႕ ဒဏ္ေပးတာကို ခံရရွာပါတယ္။ စာအုပ္ေလးခမ်ာလည္း မီး႐ႈိ႕ခံရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ စာေပျမတ္ႏိုးစိတ္၊ စာဖတ္ခ်င္စိတ္ဟာ သူ႔ရင္ထဲမွာ သ႐ိုးကိုင္ထားသလို ကပ္ၿငိ က်န္ခဲ့ပါေတာ့တယ္။

ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႕ကေတာ့ အဲဒီပုဂိၢဳလ္ေတြလို တစ္ခ်က္တည္းနဲ႔ တစ္သက္စြဲေလာက္တဲ့ေတြ႕ဆံုပံုမ်ဳိးနဲ႔ စာအုပ္ကို မေတြ႕ခဲ့ရပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ စစ္ေျပးေတာ့ မေရွာင္သာတဲ့ အေျမွာင္ၾကားမွာ စာအုပ္ကို အံု႔ပုန္း မုန္းေၾကာက္ေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ္ဟာ စာအုပ္နဲ႔ ညားရပါေတာ့တယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔အိမ္အေပၚထပ္မွာ စာအုပ္ဘီ႐ိုေတြရွိတယ္။ ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာလည္း စာအုပ္ေတြ၊ ဂ်ာနယ္မဂၢဇင္းေတြ တစ္ပံုတစ္ပင္ႀကီး ရွိတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ့္စာဖတ္ဘ၀လမ္းေၾကာင္းကို ေျပာင္းေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို သြားေတြ႕ပါတယ္။ ဦးဗဂ်ီငိုအမည္ခံ တုိးတက္ေရးဦးစိန္ေရးတဲ့ ႀကီးပြားခ်မ္းသာေရးက်မ္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီက်မ္းရဲ႕ၾသဇာဟာ ကၽြန္ေတာ့္ စာဖတ္လမ္းေၾကာင္းကို ေျဖာင့္ျဖဴးသြားေစပါတယ္။ အေမရိကန္သမၼတလင္ကြန္း စာဖတ္ပံု၊ အေမရိကန္သမၼတ ဂါဖီး စာဖတ္ပံု၊ သိပၸံပညာရွင္ႀကီး အက္ဒီဆင္ စာဖတ္ပံုေတြကို ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အားက်ပါတယ္။ သူတို႔လို ကိုယ္လည္း ဖတ္ခ်င္လာပါတယ္။ သူတို႔လို ကိုယ္လည္း ျဖစ္ခ်င္လာပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဗဟုသုတကို စာအုပ္ထဲမွာ ရွာမယ္ေဟ့၊ အသိပညာကို စာအုပ္ထဲမွာ ရွာမယ္ေဟ့လို႔ ၾကံဳး၀ါးမိပါတယ္။ သႏၷိ႒ာန္ခ်မိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တစ္အုပ္ၿပီးတစ္အုပ္ဖတ္ပါတယ္။ ဘာစာအုပ္ျဖစ္ျဖစ္ ဖတ္လိုက္ပါတယ္။ ဘာစာအုပ္ျဖစ္ျဖစ္ ဖတ္လို႔ေကာင္းတာခ်ည္းပါပဲ။ ဖတ္လို႔ေပ်ာ္တာခ်ည္းပါပဲ။ ဖတ္လို႔ စြဲတာခ်ည္းပါပဲ။

ဆရာေဇယ်ရဲ႕ ဖတ္ခ်င္တဲ့စာဖတ္ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးထဲက ေျပာပံုမ်ဳိးနဲ႔ေျပာရရင္ “တစ္ပုဒ္ၿပီးတစ္ပုဒ္ ဘယ္လိုလာဦးမည္လဲဟု သိလိုေဇာျပင္းထန္လွေသာေၾကာင့္ မရပ္မနားဖတ္သြား၏။ ဖတ္တြင္းမွာလည္း အရသာရွိ၏။ တစ္ပုဒ္ထက္တစ္ပုဒ္ အျမင္က်ယ္သြား၏။ ေရွးက မေတြးမိ၊ မၾကံမိ၊ သေဘာမေပါက္ခဲ့ေသာ အနက္အဓိပၸာယ္မ်ားသည္ ဘြားကနဲေပၚလာ၏။ ေရွးက အရသာမရွိ၊ အဆင္းမလွဟု ထင္ခဲ့ရေသာ ထိုက်မ္းမ်ားသည္ ယခုအခါ မ်က္ေစ့ထဲ၌ လွပ၍ေန၏။ ယခင္က ပ်င္းရိဖြယ္ရာ ေျခာက္ကပ္ေနေသာ လြင္တီးေခါင္ႀကီးသည္ ယခုအခါ ပန္းေပါင္းစံုပြင့္ေသာ ဥယ်ာဥ္ႀကီးကဲ့သို႔ ျဖစ္၍ေနပါၿပီ”

အဲဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ စာဖတ္တာ အရသာေတြ႕စျပဳလာပါတယ္။ စစ္ၿပီးစမွာ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ဦးခ်စ္ေမာင္ ကြယ္လြန္ပါတယ္။ ဇနီးျဖစ္သူ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးဟာ သူလိုလူအမည္နဲ႔ ဦးခ်စ္ေမာင္အေၾကာင္းကို စာအုပ္ေရးပါတယ္။ အဲဒီစာအုပ္ကို ဖတ္ရတဲ့အခါမွာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ စာဖတ္စြဲလမ္းမႈဟာ ပိုႀကီးသြားျပန္ပါတယ္။

အဲဒီ ဦးပဂ်ီငိုစာအုပ္နဲ႔ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးရဲ႕ စာအုပ္ႏွစ္အုပ္ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕စာဖတ္စြဲလန္းမႈဟာ ႀကီးမားခဲ့ရပါတယ္။

အေျခအေနကြဲျပားေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္လိုပဲ စာဖတ္အေလ့၊ စာဖတ္၀ါသနာနဲ႔ စာဖတ္အက်င့္ရခဲ့သူေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာ ရွိပါလိမ့္မယ္ဆိုတာ အထူးေျပာဖို႔လိုမယ္ မထင္ပါဘူး။ ဒီအထိ ကၽြန္ေတာ္တင္ျပခဲ့တာဟာ စာဖတ္အေလ့အထေပၚဖို႔အတြက္ ပံုျပင္ဒ႑ာရီ အေရးႀကီးပံု၊ စာအုပ္နဲ႔ ေကာင္းေသာေတြ႕ျခင္းမ်ဳိးနဲ႔ ေတြ႕ဆံုဖို႔ အေရးႀကီးပံုေတြ ျဖစ္ပါတယ္။


ဆက္ရန္ ►

“ဥဒါန္း” မဂၢဇင္း၊ အတြဲ (၂) ဇန္န၀ါရီ ၂၀၀၅ မွ ျပန္လည္ရိုက္ႏွိပ္ေဖာ္ျပပါသည္။

0 comments:

Post a Comment